Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 23 maj 2016

Tomt från morgon


Att vakna till en måndagmorgon, med ett huvud fullt av snor, grus i ögonen som fanns kvar halva dagen och med en tomhetskänsla som lämnat kvar sen finalmatchen. Man kan börja dagar bättre.
Hur skulle det då inte kännas för laget? Som gått från klarhet till klarhet och fått det finska folket enat och sammansvetsat. Vi har alla, var och en på sitt sätt kämpat för samma sak. Då är det så snöpligt att falla på mållinjen. Fast ett silver är så fruktansvärt bra så är det ändå inte segerns sötma.
Men jag lyfter på hatten och bugar så djupt jag kan för de kämpande lejonen.
Dagen har dock blivit bättre och bättre.
Bäst när jag slapp hem till solen och terrassen. Gubben har jordbrukat hela dagen och det fick oss andra igång med sysslor också. Tack vare svärmor och hennes iver att driva upp plantor har jag planterat både tomat och paprikaplantor i växthuset. Om ett par veckor blir det gurkornas tur, ännu kan vi få kalla nätter fast jag tror sommarn är här och går omkring med nattlinnelik klänning och har sommarlovsvibbar.
Trädgårdsgungan har äntligen fått tak och dynor och gräsmattan är klippt. Så nu är det så grönt och skönt kring vårt lilla hus. Väntar på lite svalare senkväll så ska Zeb få röra på benen lite före läggdags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar