Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 maj 2016

När goda råd är dyra


Fick en så fin bild av granngårdsvägerskan idag att jag vill visa den.
Att jag inte tänkte på detta när jag var som snorigast i början av veckan haha! Det hade räckt till en hel utställning.
Tog den stora husmorsrollen på mej på förmiddagen och bakade bröd och kokade köttsoppa åt en hel arme´. Alltid bra att ha i frysen och ännu bättre att få ge storebror en matkasse.
Har också suttit på terrassen och läst kriminalare i lagom stora doser. Full sommarvärme nu därute.
Spolat växthusgolvet i kväll efter att vi kört mossbekämpningsmedel på det i går kväll. Ska spola ännu i morgon och så tvättar jag fönstren och inreder. Blir golvet lika mossigt igen byter vi ut till andra stenplattor till nästa år.
I kväll ska jag se den allra senaste Beck filmen eftersom jag kan köra sovmorgon om jag har lust. Lediga dagar och livet leker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar