Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 21 maj 2016

Vilken lördag


Vaknade till underbar sol och utvilad.
Redde upp här inne rätt hastigt och begav mej på utsidan för att börja med plantering av bland annat svartvinbärsbusken. Gillar den redan ;)
Så har jag börjat på med kökslandet och lite frön har kommit i jorden där också.


Plötsligt stod den här finingen på gården och skulle göra ett beställningsarbete på träsvarven.
Nya gungstolsdelar till ett renoveringsprojekt.


När man får så trevligt besök ryker de första rabarberstjälkarna och årets första rabarberpaj avnjuts till eftermiddagskaffet.


Behöver jag skriva att den var lagom ljummen, syrlig och knäckigt god...


Zeb har mest legat i skuggan under pilträden. Hans sämsta årstid är på gång nu. Tänk så olika det kan vara.
För att vara redo för hockeymatchen vilade jag i växthuset före. Slumrade in jag jag tillägga och vaknade styv och sned.
Tillika har blodtrycket nått oanade höjder de senaste timmarna, jag har vrålat och dundrat näven i bordet av lycka. I morgon spelar Finland finalen.
Så. Det tar vi lördagskväll på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar