Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 28 maj 2016

Långsamhetens lov


Jag firar långsamhetens lov denna morgon.
Gubben är för längesedan försvunnen i jordbrukets nöjen eller vedermödor, bara hur man nu tar det. Jag fick i alla fall hjälp med att få upp en krok i verandataket där en blomma ska få hänga.
På tal om krok så gjorde jag en krok till...
Alltså jag tog en omväg till Prisma igårkväll för att snabbvisitera länge saknade vänner. Är det inte fantastiskt att bara slå en signal och vara så välkommen på några röda rappa trots att man inte setts på ett halv år och att man har så lite tid. Få en varm kram, slänga benen över verandaräcket och känna sej som hemma. Att vara ursäktat när de vet att arbetet och skolan krävt det mesta av en och nu i denna ljuva tid inte kunna glädjas till hundra när allergitröttheten tar det mesta.
Jag hoppas att andra som också tycker jag är frånvarande kan se det på detta sätt. Allt har sin tid nämligen.
Nu snurrar tvättmaskinen åtminstone och jag ska väl vara morsk och ta mej på utsidan för att färdigställa kökslandet och plantera ut nån blomma eller två.
Ville nu mest bara kika in för att säga hej och ha en bra dag alla fina!

3 kommentarer:

  1. Ha en bra dag själv solen kom ju också fram så njut av dagen i den mån det går KRAM /mamm

    SvaraRadera