Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 8 maj 2016

Morsdagen


En fin men intensiv dag börjar gå mot sitt slut, morsdagen.
Det jag kan sakna är när pojkarna var små och det var så viktigt att överräcka de hemmagjorda presenterna och den från morgon falska sången när de yrvakna stod med kaffe och presenter i dörröppningen.
Men allt har sin tid och dagen ändrar karaktär vartefter de blir äldre.
Vädret har varit ypperligt och gubben och jag cyklade till min mamma som skulle bjuda på mat. Varmt och skönt på terrassen, så varmt att vi fick dra oss lite i skuggan mellan varven.
Där satt vi ett par timmar tills vi bytte ställe till gubbens mamma. Det är ju så många mammor att fira och det får man vara tacksam för, inte alla förunnat.
Och igår kväll hade vi en fantastisk fin mammadotter träff i och med vårkonserten vi besökte. En härlig upplevelse av manskör,visor,pop och spex i en mycket bra mix.
Mina fyra dagar ledigt har gått i rasande fart, men det känns som en härlig somrig minisemester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar