Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 5 juli 2016

Blött om fötterna


I dag får man vara tacksam att man är en miniros och får bo inne i ett växthus i skydd från regn och blåst.
För se i dag blir det hastigt blött om fötterna kunde jag konstatera när Zeb och jag tog en snabb pissrunda runt huset.
Hos oss gjorde vi det enda rätta en sån här dag när vi kom hem från arbetet. På med värmen i bastun och göra så lite som möjligt efter det.
Jag har gått igenom fotona från Prag 2012 när vi var från arbetet och jag har suttit och skrattat för mej själv. Helst skulle jag ta dem alla med igen en gång. Men den här gången ska vi guida omkring mamma och Hasse i en av de vackraste städer som finns. Säkerligen inte den bästa tidpunkten att vara där när det är som varmast och turistsäsongen som livligast. Men det är som det är med den saken.
Längtar i alla fall till de mörka varma kvällarna där när broarna och byggnaderna är upplysta och speglar sej i floden Moldau och man ännu kan sitta på nån uteservering.
Nå det är ännu tre arbetsdagar före alls nån semester börjar och det ska erkännas att det är kämpigt just nu. Fast dagar som i dag kan man lika gärna arbeta, det är ju mera höst i luften nu än vad hösten erbjuder.
Jonej, soffläge resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar