Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 27 juli 2016

Det rullar på


Ja det rullar på. Lite arbete och mycket lättja, men så ska väl egentligen en semester vara.
I går mellan mina lässtunder och simturer skrapade jag sovrumsfönstret på utsidan och målade, så det var egentligen inte så illa. Målet har flagat och det har varit eländigt att titta på men nu går det igen bättre.
I dag började vi med en tur till Kokkola. Anttila säljer billigt nu och där i trängseln med andra hittade jag en ny matta till vardagsrummet och en soffkudde, så nu ska här fräschas upp.
Hemma tillbaks fick jag en släng av arbetsiver och fick gubben att hjälpa mej ner med garagedörrfönstren så nu är också de putsade fria från damm och flugskit. Men nu måste jag ha förstånd att hejda mej i värmen.
I kväll ska mammas födelsedag firas så jag måste helt enkelt vila mej i form tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar