Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 14 juli 2016

Wherever I lay my hat


Har länge och väl funderat på att få våra hattar synliga.
De har legat gömda i ett klädskåp och det är lite synd tycker jag. Så jag kom på ett billigt sätt att få dem att hänga framme, tillika som en del av inredningen.
Den översta hade jag på mej vid fornstugan för några år sen när jag sålde tavlor och så har den figurerat på en massa solnedgångsbilder från Vexala.
Filthatten är gubbens, inköpt i Salzburg och en hel massa pins från olika ställen pryder den nu.
Nästa i tur är den nyaste, inköpt för knappa veckan sen. Den ska med till Prag där jag tänkt köra lite Brigitte Bardot stil med solbrillor och läppstift. Josåatt.
Sist men inte minst, Cohenhatten. Var min trogne huvudbonad under sista Cohen konserten där på tredje raden på Sonerastadion i Helsingfors. The magic evening. Åh...
Så visst ska hattar med historia få vara framme.


2 kommentarer: