Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 4 juli 2016

Hur var det nu?


Vojvoj, jag hade redan tänkt ut nån bra formulering för kvällens inlägg men så gick det så att jag somnade på soffan efter maten (skulle bara vila mina fötter) och nu är jag alldeles omtöcknad och vet knappt vem jag är.


Men det började i alla fall så att jag efter ett lite förkortat dagsförvärv tog tag i trädgårdsavdelningen. "Vatuarvi" har ivrigt skjutit i både höjd och bredd den senaste tiden och jag har liksom inte reagerat i tid på fenomenet och blev helt tagen på säng när jag verkligen betraktade mina planteringar med båda ögonen. Så nu var hög tid att riva och rensa.
Brännässlorna var också riktigt ståtliga och fina och fast jag använde läder påsvantar sticker det nu i mina fingrar hur det nu kan komma sej.


Gick också lös på kökslandet, vilket betyder att jag drog bort all grönkål som vita flygare ätit opp och gallrade morötterna så i bästa fall får vi några orangea saker. Där finns också lite sallad och lite persilja och fyra hela zucciniplantor, men mest finns det myror.
Ger mej själv en klapp på axeln att jag inte gett opp för länge sedan, känns som hela trädgårdsvärlden utmanat mej.
Men så finns det sköna gröna snurror i växthuset som gör en glad. Men vänder jag lite på huvudet står ståtliga solrosen och visar upp sina gröna löss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar