Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 6 juli 2016

I växthuset


Tänkte jag skulle ta er med till växthuset i kväll och titta på hur det står till på odlingsfronten.
Det är så rogivande att gå där inne och vattna och plocka med bladen, ta bort tomattjuvar och ge plantorna lite uppmuntrande ord. Jojo man ska prata med växterna.


Om vi börjar med paprikorna så ser man nu inte bara blommor utan också längre hunna. Den här däremot tyckte jag var så fin i sin vita blomskrud att jag valde fotografera den.


Så har rosen också en vacker knopp på gång.


Gurkorna är ståtliga och många. En har vi ätit och vilken dag som helst nu så nappar vi tag i nästa. En egen plockad gurka kan inte jämföras med butiksköpta, sån skillnad i smaken.


Tigerella tomaterna är på gång, men kommer ännu att behöva mycket tid på sej. Vackra i skalet är de i alla fall med sina tiger ränder.


Vinrankan är inte den som ger upp i första taget. Fastän den fick så dålig start så har det nu börjat komma nya blad på varenda gren så det tar sej. Fast upp i taket som den var ifjol har jag svårt att tro den ska hinna med. Men jag är tillräckligt glad över livskraften den visar.


Så lite kryddor.
Det är ungefär det som är på gång just nu. Solrosen som syns på översta bilden ska få komma ut bara det blir bättre väder, fast den trivs bra inne också.


På utsidan börjar Liguistersyrenens knoppar slå ut. De knopparna har tagit god tid på sej men så tror jag den ska blomma i juli också. Bara inte regnet förstör det fina vita.
Såja, det var växthusrundan det.

4 kommentarer:

  1. Du ska int funder om du har "gröna fingrar" du har he !!!!��/mamm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå just i växthuusi siir i grömt bra ut nö :)

      Radera
  2. Ååå ditt mysiga lilla hus, grönt å grannt är e tär me växtre diin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Ett favoritställ ba ja böri hend vara tär ;)

      Radera