Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 18 juli 2016

Dags att packa


Det har varit en hektiskt dag.
Vi reser i morgon och det känns som om jag borde få världen färdig innan kvällen. Försöker göra en lätt packning, medan tankarna är på tusen andra ställen. Det är hundens medicinering som ska funka, vattning i växthuset och de övriga blommorna. Redan det kan bli knepigt för hemma folket.
Så är det sjuklingar vart än man vänder nosen och det är inte roligt att resa ifrån. Men lite vi kan göra åt den saken ändå här hemma. Vi är lätt invalidiserade också gubben och jag, bland annat har jag "feil i eitta reve" och är halt och fördärvad. Men vi tar det som det blir helt enkelt. Hoppas och tror det blir en bra och rolig resa.
Detta betyder att bloggen troligtvis ligger lågt några dagar men den av er som vill följa med till vackra Prag kan följa mej på Instagram. Där heter jag nettisod. Facebook lär väl också få sitt.
Ha det gott vänner i sommarvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar