Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 16 juli 2016

Tomatodling


Har upptäckt en konstig sak i mitt växthus.
En helt vanlig? tomat med en hårig "utväxt" Har faktiskt inte sett liknande exemplar tidigare och nu är det intressant att se hur utvecklingen fortskrider.
Min väninnekväll i går blev en härlig historia. Sex timmar i sträck åt vi gott och pratade om allt möjligt och omöjligt. På våra träffar spelar åldersskillnaden ingen roll och vi har hållit ihop i snart tjugo  år då vi träffades genom arbetet. Så värdefull vänskap.
Den här dagen har mest gått ut på att följa med händelserna från Turkiet och Nice, så oerhört tragiskt.
Tvättat lite kläder, rensat hundhår ur dammsugarfiltret och jagat en bortsprungen tröja. Allt har dock löst sej.
Så småningom får vi börja tänka på kvällens födelsedagsfest. Som vanligt vet jag inte vilken klänning jag ska ta, är ju inte direkt härlig sommarvärme där ute. Troligtvis löser det sej också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar