Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 18 juli 2017

Dagar som går


Dagarna går, fylls med liv och sånt som känns meningsfullt.
På söndag kväll hoppade vi ju på våra cyklar och tog oss till Skolparken. Där kröntes late Jakob och sist på programmet stod bitar ur Oratoriet Skymning Gryning. Så otroligt mäktigt att jag fick ståpäls, t.o.m gubben var imponerad och vi bestämde att detta ska ses när tillfälle ges i slutet av året.
I går var vi en stund på storloppiset på torget som regnade bort och i stället sökte vi oss in till Roberts Coffee.
Sprang in till Bokhandeln och inhandlade oljepasteller och ett maffigt ritblock. Tänkte på gubbens faster Ruth i sin himmel hur hon sa när hon inhandlat färger åt mej i Sverige bara så där att när det kommer till konstmaterial funderar hon inte på vad det kostar. Det som är roligt får kosta.
Farmor fick också besök av mej i går och på kvällen satt vi runt kaffebordet hos svärföräldrarna.
I dag tog jag igen en cykelutfärd runt fram Bäckby med en ordentlig motvind längs Åsbackavägen.
Kände mej alldeles sladdrig i benen efteråt.
Så går dagarna och i dag lyser solen. Få se vad vi hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar