Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 30 juli 2017

Hemmadag


Det bästa med att vara borta några dagar är att få komma hem igen och återupptäcka den egna täppan. Pionbusken ståtade med flera blom och den är verkligen till glädje nu. Tyvärr ruttnar en knopp men den är ändå över alla mina förväntningar.


Liguster syrenen har äntligen slagit ut i blom och den är också en riktig beauty.

Och i morse, hur ljuvligt var det inte att inta morgonkaffet och filkoppen på terrassen i solen. Att ha Zeb bredvid och kunna stoppa in tårna i hans solvarma päls. Små ljuvliga saker som man tar så för givet.
Jag har avnjutit dagen här hemma. Zeb har fått simma (eller vada) i ån. Plockat eget odlat till sallad och kryddor och örter till köttbullarna. En verklig lyx att få färskvara. Pojkarna har varit hemma och vi har ätit lakrits från Fazers. I kväll har jag rensat en låda jordgubbar och ätit allt för många.
Tecknat i all enkelhet och sett reprisen av Sommar med Ernst som jag missade i torsdags.
Detta är sommar på hög nivå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar