Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 6 juli 2017

I väntan på


En skål med jordgubbar i väntan på Ernst.
Om inte sommaren vill infinna sej utomhus får man ta den inomhus och combon jordgubbar och Ernst i rutan blir hastigt det ultimata.
I dag slutade jag lite tidigare eftersom jag hade en tid att passa. I samma veva tog jag mej till stadsbiblioteket i Jeppis för att titta på den pågående utställningen där, "Två systrar"..
De två systrarna är mina studiekompisar på konstskolan så det var en självklarhet att jag skulle se utställningen.
Det räckte inte med att se vackra tavelmotiv utan när jag svängde mej om stod en Merabs skönhet i form av ordförande med näsan i en bok. Där fick jag mej en trevlig pratstund och det var som två flugor på smällen kan man säga.
Och vet ni nu lyser kvällssolen så vackert på lupiner och liljor här utanför fönstret. Det lovas bättre väder till helgen och vad vore väl bättre än det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar