Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 9 juli 2017

Det var den helgen


Japp, det var den helgen det.
Det går alltid fort när man har roligt. I dag har mera gått i stillhetens tecken om man jämför med i går.
Lite matlagning, terrasshäng med familjen och så har jag bundit en ampel av hampasnöre. I all enkelhet. Och i kväll var det barnkalas i grannhuset.
Känner att jag är redo för fyra arbetsdagar nu, men inte en dag till utöver det. Det var nära att jag blev ensamt fruntimmer i fabriken den här veckan men som tur var så skuffade en annan fram sin semester en vecka så nu är vi i alla fall två. Men vi kommer hur som helst inte att ses mer än på pauserna för vi är på helt skilda avdelningar. Det knepigaste är att jag fick klart för mej att gubben basar över stället den här veckan och det höttes med fingret åt mej att då lyder du order av honom! Sånt kan man väl ändå inte gå med på? Nå lite skämtsamt var det nog men jag har fått klart för mej att det första i morgon blir att putsa rör åt honom. Fy bubblan, jag som mestadels känner mej väldigt fri och självständig i mitt arbete. Tur att helgen varit så fredlig, redan i morgon förmiddag kan det slå gnistor och stå eld ur öronen på mej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar