Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 2 juli 2017

En enda lång fest


Detta är helgen som blev en enda lång fest.
Vi körde ju trädgårdsfest här i går kväll. Mycket trevliga människor invaderade gräsmatta och terrass och vädrets makter fanns på vår sida. Det blev grillad korv, potatissallad och grönsallad. Kaffe, småbröd och tårta efteråt.
Och i dag har det infallit så väl att det blivit min födelsedag och gubben bjöd mej på mat vid Pavis. Så skönt att sitta där och se ut över vattnet och segelbåtarna medan vi åt. En stund jag verkligen njöt av. När vi kom hem slängde jag mej i trädgårdsgungan och slumrade till en stund. En lässtund i växthuset har jag också fått till. En alldeles ypperlig dag och helg.
Känner att jag bra kan ta emot ny arbetsvecka efter det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar