Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 7 juli 2017

Fredag


Och så lämpligt och lagom kom sommarvärmen tillbaka när det är fredag och veckoslut framför oss.
Efter allt regnande var det dags att ta tag i gräsklippningen. Gubben på den stora sittklipparen och jag tog den lilla skuttklipparen. Jag trivs bäst med den, efter att ha haft några incidenter med den större. Dessutom får man sej lite motion genom att skuffa iväg över gräsmattan.
I dag på arbetet kände jag klart och tydligt att den här tanten pallar inte en hel vecka till i arbetets tecken. Så jag prickade in fredag som ledig dag och det betyder fyra arbetsdagar kvar tills det är fritt fram att ligga och spotta i taket. Månne jag inte ska orka slutsträckan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar