Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 20 juli 2017

Ivrig med gräsklipparen


Se vilken blå himmel jag fångat i kväll.
Och Schersminen visar sej från sin allra bästa sida trots att hon har ett konstigt växtsätt, men annars skulle den inte heller växa på vår tomt.
Att vi skulle få en sån fin kväll vågade jag inte ens drömma om när regnet låg tungt över bygden på förmiddagen.
Jag kände att jag behövde få vara mamma ett par timmar och bjöd in ungarna på Lasagne, Kulta Katrina och bulle. Nå Kulta Katrina var väl inte nåt som lockade, finsmakare som de verkar vara men ändå. Så eftermiddagen gick riktigt bra här i huset.
Och när solen kom och det blåste så kunde jag med glädje se att gräset torkade ganska bra upp och jag skyndade med iver ut för att klippa gräsmattan. Tänk att det kan vara så roligt efter några regndagar. Och snart har vi Ernst i rutan och den här dagen har bara blivit bättre och bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar