Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 26 juli 2017

Kalas, träffar och avslappnad


Sommartider betyder träffar och möten och kaffedrickande. Igår var en sån dag.
Dessutom blev vår lilleman 23 år och han bjöd på kalas i sitt hem på kvällen. I dag är han med sin pappa och farfar och cyklar Lappajärvi runt. En riktig karladag har de.
Själv har Zeb och jag en avslappnad dag. Vi tållar omkring här hemma och tar det mycket lugnt eftersom Zeb är smått halt på ena frambenet. Jag tror att han sträckt sej eller nåt annat lindrigt men eftersom han inte heller är kry i bakbenen så ligger vi lågt.
Det mest spännande hittills i dag var när katten Rufus spatserade in på Zebs domäner och intog en högre position i pilbusken. Det fick till och med Zeb att hoppa jämfota och ge skall.
Men annars luktar vi mest på blommorna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar