Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 3 juli 2017

Glad i våra träd


De må vara hopplösa på våren när löven fallit av först när snön kommit och det är en tjock kladdig matta av löv att kratta om våren.
Och de må vara hopplösa vid smärre stormar när kvistar knäcks som tändstickor och ligger utspridda över hela gräsmattan.


Men jag är så glad i våra träd, trots allt.
Pilträdens maffiga bark.


Och det naturliga taket med taklucka och allt.


Kvällssolen som bryter igenom trädkronorna gör att jag ibland helt enkelt får ta mej ut till träden när jag egentligen borde gå och lägga mej.
I det enkla bor det vackra som allas vår Ernst så fint uttrycker det. Jag kan inte annat än hålla med honom.
Just den här tiden på året glömmer jag bort hur mycket jag suckar och våndas över träden varje vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar