Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 4 oktober 2017

Andas lättare


Det var ett tecken från tidig morgonstund.
Jag hade bitit ihop käkarna under natten så jag var alldeles öm, så gör jag när det håller på att bli för mycket. Och jag skulle ur bilen vid arbetet med bilbältet ännu fast, som om det ville hejda mej från att gå in.
Innan första kaffepausen tog jag reda på hur läget med mina pekkasdagar ser ut, och det visade sej vara rätt så okej. Så jag bestämde mej för att ta ledigt på fredag.
Plötsligt kändes det rätt så bra och som om det var lättare att andas.
Nu kan jag i lugn och ro arbeta med slutarbetet under dagen och på kvällen söka mej till skolan och vara pigg och förhoppningsvis redo att hålla föredrag om Braque. (hemläxan från föregående skolhelg)
Vilken tur att man har förstånd att ställa för sej och inte köra med huvudet före i väggen. Ingen tackar en ändå har jag märkt.
Detta betyder att jag på nåt vis har fredagskänsla över morgondagen. Bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar