Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 18 oktober 2017

Värkande axlar och flottigt hår


Huset var alldeles enormt kallt och ensamt när jag kom hem i dag.
Satte eld i spisen och gosade med Zeb i famnen. Han fick stå en timme längre när jag for direkt till frissan från arbetet och gubben körde några timmar övertid. Han var lika glad som jag över sällskap.
En nackdel med att gå klippa frillan efter en arbetsdag är att man är lagom sunkig i armhålorna och mellan tårna. Och håret som tvättades kvällen före är en enda flotthop likväl, livet som fabriksråtta. Fördelen är att man i och för sej inte behöver bry sej särskilt mycket. När man dragit halaren på blir det en snabb blick i spegeln och så vattenkammar man ner de värst riktade antennerna.
Men åter till frissan så är jag glad att det är min barndomsvän som klipper mej så hon kan ta mej som jag är, jag har slutat att be om ursäkt. Har man stått och visat brösten åt varandra i golvlampans sken på -70 talet har man liksom suddat alla gränser och vad hämningar beträffar.
I kväll ska mina värkande axlar få vila, det kan de vara värda så här mitt i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar