Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 25 oktober 2017

På kvällsbesök


Tog mej tid att besöka farmor i kväll.
Vi fick ett par bra timmar när det var nytt batteri i hörapparaten. Ibland får man tala med stora bokstäver men i kväll löpte samtalet fint.
I dag hade hon bara varit på promenad en gång då hon tyckte det var så kallt ute. Istället hade hon gått fram och tillbaka där inne, allt för att hålla igång. Hon är duktig och envis och jag sa åt henne att hade alla nittioåringar en sån framåtanda som hon skulle det vara full rulle ute i byarna.
Jag satte 40 stycken ljudböcker i rätt ordningsföljd åt henne som hon är igång att lyssna på i repris. Där får hon många timmar att gå.
Jag har sagt det förr och säger igen, hon är så fin min farmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar