Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 2 oktober 2017

Nostalgitripp


I dag sände ÖT ut ett nummer av JT från 2.9 1984.
Och vad hittar jag inte i detta blad som faktiskt ser ut som om det var från Noaks tid, om inte en annons om Herrey´s i Forsby. Alltså förstå storheten i det.
Jag som hade på klart med att de skulle vinna hela Eurovisionen och när de då sen gjorde det firade med sprakastickor på terrasstrappan där hemma. Jag var överlycklig!
Samlade allt jag kom över i plansch och bildväg och tapetserade rummet. Köpte deras kassett på klassresan till Helsingfors och prövade busschaufförens nerver med att den skulle spelas nonstop. Och så kom de till Forsby.
Mamma som hade varit wild and crazy i Hepstars förstod sin dotter till fullo. Köpte biljett och skjutsade mej och två kompisar till Forsby. Och troligtvis för sina sista surt förvärvade pengar köpte hon dessutom en collegetröja med killarna tryckta frampå. Heaven för en 13 åring kan jag säga.
Att jag sen fick panik i trängseln framför scenen och vettskrämd fick knuffa mej ut mot dörren och under showen stå nästan längst bak var en bisak. När de mot slutet av kvällen undrade om det var nån låt de hade glömt att spela och jag vrålade Diggilo Diggiley!!! där långt bak och folk vände sej om för att titta vilken galning som stod där och tryckte skämdes jag för ett ögonblick men ivern rev i det unga flickebarnet ska ni veta.
Collegetröjan var mej kär under högstadietiden och den blev jag smått retad för av vissa pojkar men brydde mej inte särdeles mycket om den saken. Jag bar den med huvudet högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar