Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 3 oktober 2017

De e mycke nu


Första gången på väldigt länge som jag tänker att jag borde ha en kalender.
Så många datum och klockslag att passa att jag känner mej alldeles kollrig.
Jag har haft enskild träff med Tanja på Tupis i kväll och bollat mina ide´er inför slutarbetet. Skisser ligger över arbetsbordet och mera lär det ska komma innan jag kommer till skott. Men jag fick så bra verktyg i kväll. Hur jag ska tänka med färg, komposition och framförallt tänka utanför boxen. Där fick jag en riktig aha upplevelse och är så taggad att börja på.
Nu är det bara tiden som är alldeles för lite. Borde ta ledigt några dagar och bara ge mej hän åt konsten.
Har också hunnit till massören, blev tejpad i båda axlarna och fick hemläxa tills nästa gång. Bara jag får axelpartiet på "rade" så ska vi gå igenom ett personligt träningsprogram där musklerna ska få jobba.
Ja jösses... och sticksömmen ligger i soffan och gör sej påmind. Det är så roligt med stickningen nu fast jag istället borde sitta med ispåse på axeln.
Stressad? Mmm... lite pikuliite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar