Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 30 oktober 2017

Bättre måndag än vanligt


Jag har en grej med detta att ta "sölvis" på allmänna toaletter och sen skicka bilden åt mamma. Kanske för att jag inte har så stora speglar själv hemma och jag tycker mamma bör vara uppdaterad om var dottern befinner sej. Och i kväll har jag inte så många bilder att välja mellan så ni får också hålla till godo med skithusbild.
Jag och gubben har haft en ledig dag. Hur skönt på en måndag!
Vi styrde bilen mot Vasa redan från morgon, fick bromsa för rådjur och stanna i en blåsrazzia. Efter det tog vi oss smidigt till Tropiclandia. Där guppade vi omkring som två feta sälar hela förmiddagen. Så skönt med varma bassänger och vattenmassage. Men till sist blir man som ett russin och hungern ger sej till känna.
Vi åt på Rosso vid Rewell Center och där hade gubben ett rollator race med en gammal man som inte visste var hans rollator fanns. Vi hade sett en övergiven på nedre våningen och när gubben kom upp med rollatorn i rulltrappan så hade gamlingen gett sej i väg neråt i en annan trappa. Håhå! Vi fick oss ett gott skratt i alla fall.
Så rondade vi några affärer före vi begav oss hem igen. Det blev en heldag på temat avslappning och tillsammanstid. Och lite rollator race för det stora nöjets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar