Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 14 oktober 2017

Värmande i rusket


Måste få göra reklam för Knorrs färdiga tomatsoppa med mascarpone och soltorkade tomater.
Bara att hälla i kastrull och värma och med en klick creme fraiche blir den alldeles ljuvlig. Enkelt och gott när det är regnigt och grått. Har man då som jag bakat en äppelkaka i långpanna strax innan och kan ta en bit med vaniljglass till efterrätt är lyckan total.
Har kokat mos av äpplen och aroniabär och nu tror jag det blir stopp i mosproduktionen för i år. Det börjar vara fullt i frysen så det bör räcka i vinter. Farmor fick sitt äppelmos i går kväll så hon är också nöjd.
Nu är vädret sånt att jag tycker det vore på sin plats med eftermiddagsvila. Också för att orka med föreställningen vi ska på i kväll. Mozarts Trollflöjten i Schaumanssalen. Det ska ni få höra mera om i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar