Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 23 oktober 2017

Måndagsplätt


Det krävdes en måndagsplätt.
För att det hade lämnat en klick (stor klick) grädde efter gårdagens bärkräm. För att fira att dagen gått riktigt bra och för att vädret helt enkelt kräver sin plätt. Alltså hur många orsaker som helst.


Alla fick varsin. Vissa mera på hugget än andra.


Och nu kör vi minusgrader.
Ån glider tyst fram i dimman och långt borta känns den svalkande och inbjudande simturen.
Aroniabären hänger som isiga tunga klasar på trädet och jag plockade tills handen var lika kall och isig. Men jag vill ha i frysen för att göra bärkräm av eftersom det ger så bra smak med andra bär.
Nu är jag på nåt vis extra glad åt den där soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar