Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 21 oktober 2017

En bra dag


Kan en dag bli annat än bättre efter tio timmars nattsömn? Nej jag tror faktiskt inte det.
Här hade det skådats hockey på tv nattetid utan att jag hade en blekaste aning. Det hade kokats morgonkaffe för länge sen och hunden hade varit ut och bestyrt utan att jag hade en blekaste aning. Jag hade helt enkelt loggat ut.
Men jag var pigg på att ta itu med städning sen gubben bryggt nytt kaffe till mej och hela förmiddagen gick till det projektet. Sen tog jag en promenad med hunden och fick lite sol i ansiktet.
Rastlös som han är min fina tog han mej på en tur till Kokkola och vi drack kaffe på arnolds och åt varsin donuts, mmm...
Och jag som tänkt en längre tid att jag ska skaffa mej en yllejacka fick tag på en efter mycket velande. Den skulle vara enkel och kunna användas i alla situationer. Alltså ingen finjacka utan en som jag kan använda när som helst. Så nu är också det problemet löst.
När vi kom hem gjorde jag en plåt med pizza som kanske inte blev så bra (konstigt) men mätta blev vi. Hade tänkt måla i kväll men så ringde en vän som jag inte träffat på evigheter och ville ha oss över på en kaffe i kväll och det tyckte jag var mycket bättre. Ett par timmar med goda vänner en lördagskväll kan ge minst lika mycket som att ge sej i kast med duk och palett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar