Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 2 juli 2012

Att få en överraskning


Ett år har gått igen och jag borde ha blivit klokare, mognare...
Men det tror jag inte och har ingen lust till det heller. Vill helst vara lite barnslig hela tiden och inte ta mej själv på så stort allvar. Tror man tar sej bättre genom livet så.
Har fört två tavlor till Jakobstads bibliotek för Jakartes sommarutställning. Var lite fundersam över den ena som föreställer en naken kvinna ute på klippor i solnedgång. Kan man ha nakna kvinnor i Jeppis? Men när jag kom dit fanns det redan en med brösten i vädret där så tydligen kan man.
Har man svårt för kvinnobröst så får man istället se på den andra tavlan där hon är påklädd.
Utställningen pågår under juli månad.

Väl hemkommen fick jag en superfin överraskning av den påhittige Erik.


Dessutom jagade han mej med 3 kilos gäddan över gräsmattan som han passligt dagen till ära dragit upp och gubben ansåg att det skulle behövas ljuddämpare på mej. Ni som känner mej vet att fiskar och jag inte direkt trivs i varandras sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar