Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 1 juli 2012

Så en liten fest


Bjöd in till en liten fest för mina närmaste angående morgondagen.
Dagen har varit solig men blåsig och vi har haft svårt att bestämma oss om vi ska vara ute eller inne.
Nu står potatisen och puttrar på spisen och kött väntar på att grillas. Det har varit lite slarv med ätandet i dag men ska bli desto bättre att få sätta sej ner och njuta av nåt gott nu i kväll. Samla ihop familjen och ta fram de sista krafterna till ännu en  arbetsvecka. Den sista på som nu just känns som en evighet. Tänker man efter är det nu som allra bäst, att räkna ner för var dag som går.
Resen av kvällen kommer jag att krypa ner under nya pläden och läsa på Lars Keplers bok Eldvittnet. Så sjukt spännande och läskig att jag inte skulle läsa den om jag tvingades sova ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar