Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 18 juli 2012

En plats i solen


Sent inlägg i kväll men det har varit strul med att få in bilder och ett inlägg utan bild vill jag helst inte göra. Tycker många gånger att en vacker bild är halva inlägget. Dagens är några Schersminkvistar i en gammal medicinflaska. De var vackra där på terassbordet, allt tills de blåste omkull och vissnade.

Varm och skön dag här bakom huset och jag har latat mej i en solstol hela eftermiddagen. Fömiddagen gick åt till småsysslor här inne och det är så frustrerande att allt går mycket långsammare nu. Tänker hela tiden hur jag går står osv. Det blir bättre men jag har ingen tålamod så lite grinig blir jag allt, semester som jag har.
Så när en Kokkolatripp kom på fråga var jag inte sen att haka på. Slängde kryckorna i bakluckan och så bar det av. Men att släpa omkring med de käpparna tar mer energi än de underlättar misstänker jag, ändå känns det tryggare att ha dem med.
Zeb hade storfrämmande i form av en igelkotte i natt så få nu se hur denna natt blir. Vi var så rädda att Zeb hade skadat honom för igelkotten förde ett fasligt liv som jag aldrig trott skulle komma ur en så liten varelse. Men efter en lång väntan i köksfönstret såg jag hur den lilla bollen sträckte på sej och vandrade vidare mot tryggare platser. Kan tänkas att han bara var arg och uppjagad. Zeb däremot var så ivrig att han inte visste till sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar