Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 26 juli 2012

Köpenhamn på två dagar


Den gladaste och goaste dansken på hela resan var den här polismannen (enligt min mening alltså). Han var en av de poliser som höll ställningarna när vaktombytet skulle ske på Amalienborgs Slotsplads-det kungliga residenset. Han var en sån där fryntlig herreman som hade bältet hårt ihopsnörd över den lite pylsiga magen och som solen själv gick han omkring med ett leende på läpparna och pratade med folket. Hade jag inte varit så feg hade jag stegat fram och frågat om vi kunde ta ett foto ihop, det hade nästan varit som ett idolmöte.


Vaktombyte pågång. Hoho! Nu snackar vi rejäla ludiskuffare, och mitt i sommaren.


Strax intill låg den ståtliga Marmorkyrkan så vi traskade in för att få lite svalka en stund.


Synd att det var renovering på gång och byggställningar ända upp i kupolen.


Vackert var det ändå.

Fortsättning följer...

Nu blir det kladdkakebak och sen ERNST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar