Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 juli 2012

Tjo flöjt!


Vem är det som använder det uttrycket?
Ernst förstås, och lika säkert som att bromsarna kommer i juli så kommer också Ernst i tv rutan.
Det är så gott som det enda tv program jag tittar på om somrarna och alltid lika efterlängtat.
Dagen har varit en pina för hjärnkontoret och motivationen har redan börjat sin semester och då blir dagarna inte lätta ska jag säga. Men vi bjöds på både glass och godis i dag av fina arbetskamrater så det livade upp lite. Det behövs inte så mycket för oss. Att veta att en fredag är bulladag kan få oss att orka hela veckan.
Men nu behöver jag bara samla ihop min trötta kropp en dag till så kan jag sedan lägga mej som en blöt fläck nånstans i skuggan.
Som bilden visar så har vi chokladkörsbär att vänta i år, i fall inte fåglarna hinner före. Så många bär blir det inte men om man tänker på hur litet träd vi har är det ändå ganska många. Riktigt intressant att följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar