Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 3 juli 2012

Vore bäst att inte tänka så mycket


Så skönt att komma hem och ha avklarat ännu en dag. Nedräkningen är ju i full gång som ni förstår. Sa i går att man kan likna det med en karamell som man går omkring och suger på. Visst är den god så men den där klicken allra längst in i karamellen, det är den man väntar på. Ja jag har ju mina fina liknelser.
Satt ute efter maten och såg mej omkring på allt extra gräs som växer kring buskar och blad. Tänkte om jag skulle rensa lite, men bara lite. Det slutade med att jag försökte bända upp en halv utdöd vinbärsbuske och jag rev och slet och svetten rann.
Gubben kom förbi och jag mumlade nåt om att allt ska man göra själv medan andra springer omkring med kastspö och gav honom onda ögat i förbi farten. Genast var han där med skyffeln och hackade loss eländet.
Har efter det suttit och njutit av kvällssolen med en kaffe i handen. Min spännande bok måste jag bara hinna med också. Den skulle jag läsa på semestern men kommer att vara över den lagom tills ledigheten börjar. Tur att det skrivs nya böcker hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar