Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 31 juli 2012

Inför hösten


Gillar höstmodets färger riktigt rejält och när jag sprang på den här skjortan i dag skulle den bara följa med mej hem. Det har varit mycket sparsamt med klädshopperi den här sommaren, på rean har jag spenderat 2,50 på en topp och det borde jag ha guldmedalj för.
Men när hösten närmar sej vill jag ha nåt nytt och kollar alltid in skjortor, stora tröjor och sånt. Vet inte om jag borde skriva det här men hösten gillar jag men det är också massor av vemod i hösten. Alltid två sidor.
Har också haft inbokat ett läkarbesök för dagen, för koll av mitt knä. Döm om min förvåning när jag kommer in på mottagningen och jag inte ens hinner sätta mej tillrätta före jag får höra att hon gått igenom min journal och vill nu se på knäet. Ser rätt bra ut det där säger hon med en blick på det och jag hinner bara öppna munnen och ta ett andetag för att börja berätta när hon sticker ett färdigt sjukintyg under näsan på mej. Jaha... säger jag dröjande, tackar för mej och liksom i förbifarten försöker säga att jag nog jumppar varje dag och så. Jaja det är bra och så är jag ute ur rummet.
Stannar till med mitt papper i handen och undrar vad som just hände. Ruskar på huvudet och ler förvånat åt de andra väntande och traskar ut i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar