Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 1 augusti 2012

1 augusti


Startade första dagen på ny månad med sommarens häftigaste väder så långt.
Satt här inne och tittade förundrat ut på hagelkornen som dundrade ner och så varje gång det ljungade satt jag fingrarna i Zebs öron så han inte skulle höra smällen och mullret. Han blir som tokig av åska och eftersom han senare skulle lämnas ensam ville jag inte riskera ett anfall.
Var också en sväng till jobbet för att prata med chef och arbetsledare. Blir nu att jag börjar arbeta den 22:a. Så lite kvalitetssemester hoppas jag på ännu.
Fest har det varit i Purmo i kväll och vi har haft så roligt. T.o.m vädret var på vår sida och vi kunde sitta ute. Mest låda har min kära farmor haft och jag har sagt det förr och säger det igen att skulle alla 85 åringar ha ett sånt toppenhumör som hon skulle världen skratta lite mer. Underbara farmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar