Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 9 augusti 2012

Äntligen


Så visade hon sej då till sist, solen.
Plötsligt blir man gladare och bättre på humörs så mycket påverkas vi ändå. Men ohjälpligt har vi höst i luften och regnet och blåsten har förstört det mesta i trädgården. Sommarblommorna finns det knappt nåt kvar av och resten ligger utefter marken.
Efter att jag hälsat på min Purmoväninna slog mej en tanke att jag kunde ta en sväng via Akleja. Byns lilla men ack så bedårande blomsterbutik. Redan innan jag hunnit stiga ur bilen visste jag vad som skulle följa med hem. Utanför butiken finns många vackra blomsteruppsättningar, korgar m.m och blomsterkorgen på bilden blev min färgklick i dag. Rotting har jag ju fått på hjärnan så.
Resten av kvällen består av syltkok,kaffe och Ernst, naturligtvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar