Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 14 augusti 2012

De lata dagarna fortsätter

Värmen har åter hittat till landet, tack och lov för det.
Det betyder att om jag ska få nåt gjort ska det ske från morgon. Före klockan åtta stod så saftmajan och ångade på i köket så nu finns det några liter saft igen. Efter det har det inte blivit speciellt mycket. Jo på stickfronten har det hänt en del, både bak och framstycket på linnet är klara så nu återstår endast ett tusentals trådar att fästa (känns det som)sy ihop och virka runt hals och ärmhål. Fantiserar om att börja på nån skön tröja så där inför hösten men ska ha klart det här projektet först annars lämnar det åt sitt öde. Finns en hel plastväska med udda garnnystan som skulle räcka till flera par sockor så det vore också en ide att sätta igång med.


Vår fina sistaårselev packade väskorna, slängde gitarren på ryggen och for till studieorten för en timme sen. Det har varit härligt att ha honom i knutarna hela sommaren full av spex som han är. I år var det annorlunda när vi inte behövde skjutsa honom utan han tog solbrillorna på och körde iväg i egen bil. När blev han så stor egentligen? Helst vill han inte fotograferas så här blir jag skjuten med en innebandyklubba haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar