Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 3 augusti 2012

Ernst- Den briljante


Efter tråkdagen i går kom roligare tider.
Gubben föreslog att vi skulle hitta på nåt när det var hans sista semesterdag och det blev en tur till Vasa på lite shopping och god mat.
Fick med mej hem ett stort hampanystan och det var dagens impulsköp. Grövre tråd kan man aldrig få för mycket av är min teori. Ett par joggingbyxor på rea som jag är i verkligt behov av för tro det eller ej så lever jag ännu på hoppet om att en vacker dag ta mej ut på en runda. Det skulle ingen som sett mej i dag ha trott för ont ont ont har knäet varit i dag och jag har haltat omkring och tagit ett trappsteg åt gången precis som småbarn gör. Riktigt ömt är hela knät och om det är träningsvärk?! efter gårdagens motionscykling eller hela skiten håller på att gå sönder igen återstår att se. Ännu ynkligare blev jag när jag för varje steg tog tänkte på brevet jag fick hem av kirurgen där det stod om avbitare som klippt bort nåt bakre horn och om hur minisken shave:ats längs med och om blodtömning av benet. Sånt är bara för mycket för en vanlig dödlig som jag och så har jag haltat lite till. Men skam den som ger sej, på cykeln ska jag än i dag så får vi se vad som händer.

Dagens bästa är ändå att jag var klok nog att tillbringa en timme med Ernst i går kväll. För på Hemtex hittade jag en matta med precis de färger (bilden) som min enda kudde i soffan har och då var det bara att plocka fram ur huvudet vad Ernst gjorde i går. Han gjorde minsann kuddar av mattor han och nu tänker jag inte vara sämre, så jag handlade två innerkuddar till och log hela vägen hem till Esse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar