Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 26 augusti 2012

Skymningsbilder


Kvällen igår blev en riktigt slapp och skön historia.
Så glad att vi inte hade nåt program för kvällen eftersom vi kalasade på eftermiddagen. Jag vill aldrig ha för mycket program eftersom jag är och förblir en riktig hemmamänniska med förkärlek till myspys.


Lite jobbigt med hunden faktiskt.
Så länge gubben hämntade hem två hyrfilmer diggades Jerusalem på hög nivå, allt för att stänga ute smällandet och det gick ganska bra att få Zeb att fundera på annat. Lite förundrade var vi när vi såg Hamiltonfilmen och hade hemmabion igång med alla effekter. Då reagerade han inte alls av allt skjutande och kulor som verkade vina runt öronen på oss.


Vi visste ju att förr eller senare skulle han behöva ut och uträtta behov men vi drog ut det till småtimmarna. Det var inte det enklaste att kunna stå tillräckligt länge med ett ben i luften när det smällde konstant. Men på nåt konstigt vis klarades också den situationen och vi slapp in i tryggheten tillbaka. Först klockan 3 på natten förde gubben ut honom i löplinan och det gick bra ändå till morgonen. Tur att nyåret ännu är långt fram.


Eftersom söndag verkar ha blivit till en stickdag har jag fått sockorna färdiga.
Kanske inte de vackraste världen beskådat men dock. Med facit i hand och sockorna på fötterna kunde jag ha minskat på maskorna eftersom jag hör till de lösstickandets skara. Men de är ack så sköna!
Försöker ännu förtränga att det är måndag i morgon och min första helvecka på länge. Men mycket roligt väntar och om en vecka borde jag befinna mej i Helsingfors och vara allmänt uppskruvad. Om nu inte nån menisk eller nåt annat pajar före det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar