Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 21 juli 2012

I väntan på


Nu står här packade resväskor bara i väntan på att få slängt i det sista i morgon förmiddag för då bär det av söderut.
Flyget går först på kvällen så vi kör ner i sakta mak men det behöver finnas tid för mej att röra på benen mellan varven. Har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra med kryckorna och ännu i morse tänkte jag att jag tar den ena med. Nu slänger vi dem med i bakluckan i alla fall men mina planer är att ha ett knästöd istället. Vi får ändå säkert gå mindre än det var tänkt från början och så hoppas vi på uteserveringar och bra väder så vi har möjlighet att slänga upp mitt ben för vilopauser. Att gå med kryckor är långt ifrån lätt och jag misstänker det uppstår nya skador med de käpparna:)

Vi besökte gammaldagstorg som hastigast i dag och träffade en massa trevligt folk. Jag köpte mej en kruskavel för mina julknäckebröd. Har länge letat i affärer efter dessa kavlar men inte hittat, lyckan var dessto större i dag då. Hittills har jag bankat mina knäckebröd med köttbulten (man får inte vara dum) men nästa gång blir det andra bullar.

Det blir hej så länge från mej nu i några dagar men går allt väl är vi tillbaka onsdag nångång. Ha det så bra tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar