Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 28 juli 2012

Köpenhamn på två dagar


Är man nu en gång i Köpenhamn ska man väl inte missa Tivoli.


Ett nöjesfält som heter duga. Massor av små affärer,cafe´n och restauranger.


Vi, eller jag som har mer eller mindre skräck för höjder och allt som snurrar hade ändå mycket att se på. Otroligt fina och massor av blommor fanns det överallt, vattenfontäner, grönområden så det var bara att strosa omkring.


Vi hade svårt att välja matställe men bestämde oss för Paafuglen till sist. Medan vi satt där sänkte sej mörkret och hela tivoli förvandlades.





Efter att vi gått omkring och njutit i den ljumma sommarkvällen tills fötterna blivit bulliga och svällda och en fågel behagat skita ner min jeansjacka och väska var det dags att ta avsked av Tivoli och bege sej till hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar