Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 31 oktober 2012

Dagens höjdpunkt


Zeb står otåligt och väntar på att husse ska ta honom ut på en motionsrunda. Det är absolut dagens höjdpunkt för Zeb.
Halkan har gjort att jag hållit mej från vägarna två kvällar nu. Endast en liten knyck eller ve och fasa dratta omkull kunde förstöra ett rätt hyfsat knä för tillfället.
Min höjdpunkt är att få lägga mej och vila med Zeb som värmedyna efter en hård dags slit. Det har blivit en rutin. Vi kommer hem, Zeb går till köket för att få sej knäckebröd och sen går vi i rad till sängen för att gosa och vila. Zeb somnar nästan genast och snarkar högljutt och värmen från hans lilla kropp gör att jag slumrar till några minuter också.
Äckligt med hund uppe i sängen kan någon tycka men vi ägare av såna här mjukistroll vet hur oerhört gott det gör i själen för både hund och människa.

2 kommentarer: