Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 25 oktober 2012

Ordning och reda


Hej på er!
I går var det tyst här på bloggen. Jag var en riktig surkärring i går och tyckte det passade bäst att hålla mej undan, annars hade jag öst galla över det mesta och det är ju aldrig roligt.
Men i dag är jag tillbaka nöjd och glad. Vem skulle förresten inte vara glad när första snön har landat. Lite vitt puder pryder marken och jag känner mej som ett lyckligt barn. Hoppas det kommer mer under natten och morgondagen.
Nu gäller det att börja ha mössor och vantar framme och hos oss har det varit ett evigt vändande fram och tillbaka i de två korgar allas mössor och vantar samsats. Alla ha suckat när det som sökes alltid har hamnat längst under. Men nu har jag köpt två korgar till, en åt varje och gjort namnskylt till. Ve den som nu inte kan hålla reda på sina saker.


Nu pryder korgarna den fina "hatthyllan" Patrik gjorde första sommarlovet från slöjdskolan. Syskrinet har min morfar gjort åt mej och om ni tycker det ser dammigt ut så inbillar ni er helt enkelt.


Skyltarna gjorde jag med stämpel och stämpeldyna som jag köpt vid Bokhandeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar