Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 15 oktober 2012

Ny vecka


Veckan har börjat med sol för ovanlighetens skull och visst hålls man gladare då.
Tapeterna har vi fått hämta redan i dag så nu ligger de och väntar på att bli upphängda. Men det blir nog inte i kväll, vi är alla småtrötta vid det här laget och gubben håller som bäst på att slipa hålen som pluggats igen.
Istället får det bli en tidig kväll så kanske vi orkar bättre i morgon.
Såg ni annars den där galna österrikaren som hoppade från 39 kilometers höjd i går? Herregud säger jag bara. När han kravlade sej ut ur sin kapsel och stod och balanserade före han hoppade tänkte jag få hjärtsnörp. Satt på kökspallen och höll i mej krampaktigt för att inte trilla av. Så olika är vi. Men så har jag också en morbror som tycker att stiga i träskor är på gränsen att vara för högt uppe.

2 kommentarer:

  1. Ja he va ju hemskt!!!...vissa behöver mera adrenalin-kick än ader. Kökspalla typ brukar räck fö me å!:)Kul med nya tapeter sådär i höstmörkret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nya tapeter är ett enkelt sätt att förnya och rätt förmånligt när huset är litet :)

      Radera