Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 29 oktober 2012

Ny vecka


Länge sen en vecka börjat med så härligt väder som denna.
Och det hjälps inte men när jag var ute i skogen i dag var det inte bara Skyfall från Bondfilmen som surrade på mellan öronen utan också juldängor som Hej mitt vinterland och Rydbergs Tomten. Ja vad ska jag åt att det finns där bara att plocka fram, jag är bara sån.
Sa när jag kom hem och vi satt och åt att precis så här borde vi få tajmat julen. Snö som tynger grenarna och en stor härlig fullmåne, hur vacker och stämningsfullt skulle inte det vara. Troligtvis har vi regn och lervälling till knäna när den dagen kommer så därför tillåter jag mej att ha lite julstämning i mitt inre, annars kan vi bli snuvade på den konfekten.


Lillebror snickaren har åkt tillbaka till sin skola och nånting fattas här hemma. Zeb har t.ex ingen riktig kompis som härjar med honom så att mattorna yr, istället har han borrat ner sej bland kuddarna och sover bort det mesta av kvällen. Snickaren har varit hemma i fem veckor och var nöjd att återgå till tillverkningen av sitt matsalsmöblemang. Tänk snart har han bara en termin kvar i den bästa av skolor och framtiden öppen.
Själv sitter jag här med min virkning mitt i livet och kan väl inte annat säga än att jag trots allt har det riktigt bra. Får ju snart krypa ner under täcket och sova så att öronen fladdrar, min favoritsysselsättning nu för tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar