Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 21 oktober 2012

Min söndag


Helt otroligt!
Två soliga dagar efter varandra. När har det senast skett och över en helg och allt.
Nu känner jag riktigt hur det börjar bli min tid, med rimfrost och minusgrader på mornarna.
Den här bilden riktigt beskriver det och jag känner mej så oerhört lycklig att ha förmånen att vistas i naturen den här årstiden.
På utsidan i dag har jag tvättat färdigt fönstren och plockat bort allt extra inför vintern. Alla tre bilar har fått bytt till vinterdäck och det känns tryggt. Vi har så tidiga mornar så det är onödigt att riskera något.
Bakat scones som jag av nån anledning suktat efter, haft mamma på besök och börjat med ett nytt virkprojekt. Går det lika dåligt som med vanten jag nyligen stickade lägger jag handarbetet på hyllan ett slag, det har jag bestämt.
Mellan varven har jag också hunnit med en sovstund och jag vet faktiskt inte när jag senast en söndag skulle ha gjort det. Förut hörde det söndagen till helt enkelt men nu är det som om jag har så mycket på gång. Men så länge man gillar läget så.


Zeb-soldyrkaren.

2 kommentarer:

  1. Dethär med någon minusgrad och vackert, istället för regnigt och slask är så mycket bättre! Jag tycker att man börjar uppskatta just detta (vackra hösten) mer och mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det härligt men åter i kväll regnar det :(

      Radera