Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 17 januari 2015

Arbetsdag


I dag har det varit arbetsdag i detta hus.
Redan före sju fräste kaffebryggaren och en halv timme senare fräste ena sonen åt oss för den grymt tidiga väckning. Ja ibland är det just detta som kallas livet i ett litet hus.
Med iver satte vi igång med den sista spacklingen och målningen och så drack vi kaffe, förberedde och väntade.


Så fick vi äntligen komma igång med det själva roliga, att sätta upp nya tapeter, våd efter våd. Det gick riktigt fint för oss fastän det fanns vissa spända lägen när inte allt gick som det var tänkt. Men vi redde upp det och nu är det klart. Alla lister är tillbaka, sängen och andra pytor är på plats. Fönstren är tvättade och nu fattas bara en ny gardinsstång och rullgardin, det ska ännu införskaffas. Ja det finns planer på en väggklocka och nån hylla men sånt tar vi vartefter.


Den här godbiten har varit ständig följeslagare i dag. Legat bland tapetbitar och följt med vad som hänt. Fick tvätta ena tassen när han trampat i klister och i går kväll hade han målarfärg i pälsen.
Här poserar han så fint framför den skönaste vägg vi äger. Jag blev så otroligt nöjd med slutresultatet och hela rummet andas lugn och ro. Tack och adjö för mej, i morgon kommer mera helhetsbilder. Nu blir det ett glas vin här på kvällskvisten för det tycker jag absolut jag är värd.

2 kommentarer:

  1. Härligt :) Jag köpte tapeter i dag och ska börja på bara sonen får det sista ur rummet... misstänker jag börjar hjälpa till för han tycks inte ha nån brådska..

    SvaraRadera
  2. Verkligt roligt att få förnya sej :)

    SvaraRadera